
W dobie bardzo silnej konkurencji i jednocześnie sukcesywnie zmniejszającej się sile nabywczej pieniądza, rośnie potrzeba prowadzenia wyjątkowo skutecznych i wręcz nawet agresywnych kampanii reklamowych. Ich celem jest przede wszystkim pokonanie konkurencji w walce o pozyskiwanie nowych klientów i szukanie nowych kanałów dystrybucji oferowanych przez przedsiębiorcę towarów i usług. W tym celu zastosowanie znajdują dziś nie tylko atrakcyjne spoty reklamowe emitowane w najbardziej popularnych stacjach telewizyjnych, ale również liczne gadżety reklamowe, trafiające bezpośrednio do indywidualnego klienta.
Skuteczne gadżety reklamowe
O skuteczności gadżetów reklamowych można mówić wówczas, gdy ich kolportaż wśród potencjalnych klientów, w perspektywie czasu przekłada się bezpośrednio na zwiększenie obrotów przedsiębiorstwa. Trudno więc w tym momencie mówić i jakichkolwiek konkretnych przedmiotach reklamowych cieszących się najwyższym poziomem skuteczności, bowiem w każdej kampanii reklamowej, mogą to być zupełnie inne przedmioty. Tu zastosowanie mogą mieć zarówno klasyczne długopisy reklamowe, jak i drogie gadżety elektroniczne, takie jak pamięci USB, wideorejestratory a nawet tablety.
Długopisy reklamowe szyte na kieszeń przedsiębiorcy
Oczywiście ważnym kryterium doboru odpowiednich gadżetów reklamowych dla konkretnej firmy, jest na pewno jej budżet przeznaczony w planach finansowych na kampanię reklamową. Gdy jego wielkość nie jest zbyt imponująca, przedsiębiorca powinien wybrać opcję tańszej reklamy, lecz nastawionej na szerszy zasięg działania. W tym zakresie można polecić wspomniane wyżej długopisy reklamowe, których zakup i nadruk nie spowoduje nadszarpnięcia firmowego budżetu, zaś możliwość ich kolportażu w bardzo szerokim gronie potencjalnych konsumentów sprawie, że ich lojalność i sympatia przełoży się bezpośrednio na zwiększenie obrotów firmy. Jeszcze tańsze od długopisów są zwykłe ulotki promocyjne, które są wyjątkowo skuteczne podczas wprowadzania na rynek nowych usług i produktów. Możliwość poinformowania otoczenia o ich istnieniu, powoduje szybsze zainteresowanie się klientów i szybsze ich wypróbowanie.